Zvyšte komfort svých zákazníků: Rozšiřte e-shop o unikátní platební stránku

Pokud provozujete internetový obchod, jistě jste řešili způsoby, jakými mohou vaši zákazníci platit za objednávky. Většina e-shopů funguje tak, že si zákazník vloží zboží do košíku a před objednáním si zvolí platební metodu. Pokud vybere platbu kartou a vy máte implementovanou platební bránu, je přesměrován na banku či bránu a po provedení platby je přesměrován zpět do e-shopu. Zde je informován o provedení/neprovedení platby. Jestliže si zákazník vybere platbu převodem nebo dobírkou, obdrží e-mailovou zprávu s podklady k platbě a tím celý proces končí. Problém ovšem nastává v případě, když je zákazník z nějakého důvodu přerušen v platbě.

Jak může zákazník řešit přerušené platby?

Pokud dojde k přerušení platebního procesu, může si v těch lepších případech zákazník zobrazit objednávku po přihlášení do administrace svého účtu, vytisknout či zobrazit si třeba PDF nebo HTML verzi této objednávky a dle nacionálů ji uhradit. Bohužel řada uživatelů nakupuje stále anonymně nebo si nepamatuje přístupové údaje do svého účtu, a tak musí trávit čas tím, jak přístup vůbec získat.

V horším případě má uživatel pouze e-mail, bez přístupu do rozhraní svého účtu daného e-shopu. V tomto e-mailu má objednávku, výzvu k platbě a proforma fakturu, kterou musí uhradit. Musí tedy jít do svého internetového bankovnictví a ručně výzvu uhradit. Často zde chybí možnost opětovné platby kartou, protože ta je implementována přímo v nákupním košíku e-shopu, nikoli mimo něj.

Jak pohodlně vyřešit problém dodatečných plateb?

Pokud máte zájem o ladnější řešení, můžete si jakožto obchodník aktivovat naši službu e-Účto.cz a v něm tarif Enterprise. Ten nabízí mimo jiné také „akceptaci plateb“. Tato služba umožní ke každé objednávce, která je na vašem e-shopu provedena, vytvořit unikátní platební stránku. Platební stránka má svou pevnou URL adresu a obsahuje automaticky nacionále k platbě, včetně QR platby s podporou plateb zrychlených.

Zrychlené platby v kombinaci s QR platbami mají celou řadu výhod oproti platebním kartám. Například a rychlost odbavení takové objednávky lze počítat v řádu vteřin. Je tedy pro zákazníka stejně rychlá, jako platba kartou. Velkou výhodou oproti platebním kartám je také cashflow. Tržby z karet jsou obchodníkovi připisovány na účet často s několikadenním prodlením. Platby jsou procesovány tak, že se na účtu zákazníka zablokují v potřebné částce, avšak samotný převod peněz je proveden později.

Na platební stránce je možné mít i platbu kartami prostřednictvím napojení přímo do banky nebo platební brány. A dokonce tato platební brána může být zcela jiná než ta, kterou máte na e-shopu. Aktivace platební brány je pouze věcí nastavení ve službě e-Účto.cz. Výhodou samostatné platební stránky je i možnost přehledné rekapitulace objednávky, a to jak ve webovém prohlížeči v počítači, tak na mobilním telefonu. Jakmile je objednávka zaplacena, zákazník si na stejné stránce může stáhnout třeba Fakturu-daňový doklad. Jako bonus získáváte i možnost automatického párování objednávek s vaším bankovním účtem. Jakmile je objednávka uhrazena, váš e-shop se to dozví a stav objednávky aktualizuje (obdobně jako u plateb kartou). V rámci multibankingu podporujeme všechny majoritní banky v tuzemsku a celou řadu bank minoritních.

Využíváte-li e-Účto.cz platební stránku, oceníte také možnost vytvářet si nezávisle na e-shopu nejrůznější individuální objednávky, výzvy k platbě, proforma faktury a jiné doklady. Všechny tyto doklady mají platební stránku, a stávají se tak samostatnou „nabídkou“ pro vaše zákazníky. Ti mohou takové nabídky rovnou uhradit. Platební stránka vám zvyšuje míru dodatečně uhrazených objednávek. Zjednodušuje komfort pro zákazníky, protože se mohou kdykoliv na stránku vrátit a dokončit objednávkový proces.

Kolik celá služba stojí?

Narozdíl od platebních bran u nás neplatíte provize za QR platby, platby zrychlené. Neplatíte provize z obratu ani pohybů na účtě. Peníze jsou ve vaší režii a na vašich účtech. A jako bonus při ročním předplatném neplatíte aktivační poplatek pro Multibanking.

Cena měsíčního předplatného e-Účto Enterprise je 500 Kč bez DPH.



3 jednoduché kroky

1Požádejte o aktivaci

Možnost vytvářet platební stránky k dokladům, jako jsou objednávky, faktury atp., je nutné aktivovat společně s aktivací API. Pošlete prosím požadavek na e-mail office@digitalpayments.cz nebo nám zavolejte na telefonní číslo +420 777 698 352.

2Schválení a aktivace

Jakmile vyřídíme vaši žádost, rovnou službu aktivujeme. V e-Účtu vám přibude nová funkce pro zobrazení platební stránky. Společně s aktivací vám zašleme instrukce pro napojení, včetně osobního API klíče, který budete potřebovat pro úspěšnou integraci. Tyto informace předejte svému poskytovateli e-commerce řešení. Pokud jste se rozhodli využívat platební stránky pouze u svých faktur a objednávek, není třeba dělat nic dalšího. Jednoduše můžete odkaz z administrace poslat svým klientům.

3Hotovo

Blahopřejeme, to je vše. Potřebujete-li radu, můžete se kdykoli obrátit na naši zákaznickou podporu. Rádi si s vámi popovídáme e-mailem, na živém chatu, na Facebooku nebo po telefonu.