Často kladené dotazy

Přemýšlíte, zda se obrátit na naši klientskou podporu? Zkuste se podívat, jestli nenajdete odpověď na vaši otázku v následující sekci.

Začátky s e-Účtem

  • Jak se můžu zaregistrovat?
  • Registrovat se můžete zde kliknutím na Vyzkoušet zdarma. Pak už jen vyčkáte registrační e-mail s přístupovými údaji do služby. Jako druhý způsob můžete zvolit registraci prostřednictvím registračního formuláře zde.

  • Musím si něco instalovat?
  • Nemusíte. Vystačíte si s webovým prohlížečem. Doporučujeme však nainstalovat si naši aplikace e-Účto, která je dostupná pro mobilní zařízení na systémech Android i iOS. Aplikace je k dispozici zdarma v Google Play a AppStore.

  • Co bude následovat po prvním přihlášení?
  • Jako náš nový uživatel máte možnost využít čtrnáctidenní zkušební lhůty v tarifu Trial. Během této doby můžete neomezeně využívat všechny výhody, které e-Účto nabízí. Pokud jste obdrželi přihlašovací údaje do vaší e-mailové schránky, už vám nic nebrání službu využívat. Přihlásit se do e-Účta můžete přímo na webu nebo si můžete stáhnout aplikaci do mobilního telefonu. Naše aplikace je dostupná ve verzi pro iOS i Android.

  • Jak si můžu změnit nebo obnovit heslo?
  • Zažádat o obnovu hesla můžete v současné chvíli zde. Po zadání e-mailové adresy obdržíte e-mail s odkazem pro obnovu hesla. Pak už jen stačí zadat nové heslo a můžete se přihlásit.

Spolupráce s účetní / klientem

  • Zaregistroval(a) jsem se jako firma, přihlásil(a) se, ale chybí mi účetní. Co mám dělat?
  • Ty nejzásadnější kroky máte za sebou, ale je nám jasné, že sami si evidenci dokumentů obstarávat nebudete. Hodila by se nějaká účetní, že ano? Pokud víte, o někom, kdo by se vám mohl starat o účetnictví, případně máte svoji dlouholetou účetní, můžete ji pozvat prostřednictvím sekce Pozvánka, kterou najdete v menu. K pozvání vám postačí, pokud znáte e-mailovou adresu účetní. Zadejte její e-mail do příslušného políčka a vyčkejte, až vámi vybraná účetní pozvánku přijme. Pokud vaše účetní není registrovaným uživatelem e-Účta, vůbec nevadí. Pozvánka jí na e-mail přijde i s instrukcemi, jak se do služby registrovat a přihlásit. V momentě, kdy se vaše účetní poprvé přihlásí do e-Účta, zpětně obdrží i vaši pozvánku, takže se opravdu nemáte čeho bát, o vše se postaráme. Návod jak na pozvánku najdete zde. Je ale taky dost dobře možné, že o žádné účetní, která by se vám starala o administraci účetních podkladů nevíte. Nevadí, i v tomto případě pro vás máme skvělé řešení. Stačí, když nám v sekci Pozvánka pošlete dotaz / poptávku s požadavky a my vám vhodnou účetní zajistíme. To zní dobře, co myslíte?

  • Jsem účetní a obdržel(a) jsem pozvánku ke spolupráci v e-Účtu od klienta. Co mám dělat?
  • Je možné, že jste se o e-Účtu dozvěděli prostřednictvím klienta, který vám zaslal pozvánku ke spolupráci. Pokud tomu tak je, registraci můžete provést podle instrukcí obdržených přímo v e-mailu nebo rovněž zde. Po vytvoření registrace a následném přihlášení přímo do aplikace e-Účto můžete pozvánku od klienta zpětně potvrdit.

  • Jak přizvat účetní ke spolupráci v e-Účtu?
  • Chcete-li přizvat konkrétní účetní ke spolupráci bez ohledu na to, jestli je daná osoba již registrovaným uživatelem služby e-Účto či nikoliv, vaše první kroky povedou v menu pod Profil uživatele do kategorie Pozvánka. Zde stačí jen napsat do patřičného políčka e-mail účetního s nímž chcete spolupracovat, a pak už jen vyčkat, až účetní přijme vaši pozvánku. Pokud posíláte pozvánku neregistrované osobě, ta obdrží nejprve e-mail s instrukcemi, jak se do e-Účta registrovat. Pokud tak vámi oslovený účetní učiní, ihned po prvním přihlášení do aplikace pod svým novým účtem, zpětně obdrží vámi zaslanou pozvánku, na kterou už bude moci zareagovat. Návod jak na pozvánku najdete zde. Nemáte-li aktuálně přiřazeného žádného účetního a chcete s výběrem pomoct, stačí, když se nám ozvete. Kliknutím na Poslat dotaz / poptávku se vám otevře okno, kde nám můžete napsat požadavky či případné dotazy.

  • Začínám podnikat a hledám účetní, mohu využít e-Účto?
  • Určitě můžete. Pro novou účetní je nejlepší, když podklady budete mít evidovány systematicky. Pokud ještě nemáte účetní, rádi vám tyto služby zajistíme. Nahlédněte do našeho ceníku. V případě, že si časem svoji účetní najdete, stačí ji zaslat pozvánku. Po akceptaci bude mít veškeré podklady rovnou připraveny k zaúčtování.

  • Jak mohu jako účetní pozvat svého klienta do e-Účta?
  • V případě, že jako účetní chcete společně se svým klientem využívat výhod e-Účta, musíte nejdříve svého klienta požádat o to, aby se zaregistroval zde, přihlásil se do aplikace a teprve poté vás přizval ke spolupráci jako svého účetního. Klient si nicméně musí být vědom, že zasláním pozvánky vám dává přístup k celé jeho účetní evidenci, proto je nutné, aby zaslání pozvánky bylo iniciováno ze strany klienta. Zároveň s každou klientem nově zaslanou pozvánkou se ruší ty předchozí.

  • Chci jiného účetního než je můj stávající, jak mám postupovat?
  • V menu pod profilem uživatele v kategorii Pozvánka u aktuálního účetního kliknete na Odebrat práva, a pak už budete postupovat stejným způsobem, jako když jste zasílali pozvánku minulému účetnímu. Do Pozvánky pro účetní vyplníte e-mail vámi požadovaného účetního, kliknete na Pozvat a vyčkáte, dokud vaši pozvánku nový účetní nepřijme.

Rozlišení tarifů

  • Jaké tarify nabízíte firmám?
  • Pokud se zaregistrujete do služby e-Účto, aktivuje se vám automaticky zkušební verze produktu. V této verzi si po dobu dvou týdnů můžete naplno vyzkoušet všechny výhody, které e-Účto nabízí. Po vypršení lhůty zkušební verze vás přepneme do omezeného tarifu Free. V případě, že byste i nadále chtěli využívat všech nabízených funkcí, musíte si objednat verzi Premium, případně Enterprise.

  • Jaké funkce tarif Free nepodporuje?
  • V tarifu Free nemůžete využívat výhod API, FTP zálohování, stahování souborů XML pro software Pohoda a nemůžete načítat informace z databáze ARES. Další omezení se vztahuje na počet souborů v evidenci.

  • Co získám s tarifem Premium?
  • Aktivací tarifu Premium se vám zpřístupní všechny funkce, které Free verze nepodporuje (API, FTP, XML Pohoda, ARES). Kromě uvedeného můžete mít v evidenci až 5 000 souborů.

  • Jaký je rozdíl mezi verzí Premium a Enterprise?
  • Tarif Enterprise zahrnuje veškeré funkce tarifu Premium. Nicméně, pokud chcete spravovat podklady více firmám z jednoho hlavního účtu, je pro vás tarif Enterprise přesně to, co hledáte. Díky tarifu se vám zpřístupní v menu kategorie Moje firmy, kde můžete vytvářet účty svým firmám. Výpis přiřazených firem následně uvidíte na nástěnce, kde si zároveň můžete mezi jednotlivými účty přepínat. Kromě vytváření účtů je u tarifu Enterprise limit pro nahrané soubory stanoven až na 20 000.

  • Můžu v tarifu Enterprise všechny firmy spravovat pod jednou e-mailovou adresou?
  • Ano, ke všem firmám můžete mít přístup z jedné e-mailové adresy. Nesmíte ale zapomenout vyplnit unikátní login u každé nově přidané firmy. Pokud login vyplníte, na vaši e-mailovou adresu obdržíte přístupové údaje, které může daná firma využívat, pakliže se bude chtít přihlásit do e-Účta samostatně. Nově vytvořená firma bude mít tedy dvě možnosti pro přihlášení (hlavní účet a svůj samostatný). Pokud se přihlásí pod hlavním účtem, může na nástěnce přepínat mezi firmami zahrnutými v tarifu Enterprise, pokud se přihlásí se svými unikátními přístupovými údaji, ostatní firmy z tarifu na nástěnce neuvidí.

  • Jakým způsobem si můžu změnit aktuální verzi tarifu?
  • Pokud se nacházíte ve zkušební verzi, automaticky vás po vypršení platnosti přepneme do tarifu Free. Pokud se nacházíte v tarifu Free, tarif Premium si můžete objednat prostřednictvím objednávkového formuláře, který najdete po kliknutí na ikonku profilu v pravém horním rohu aplikace. Máte-li zájem o tarif Enterprise, kontaktuje prosím naše klientské centrum prostřednictvím podpora@eucto.cz. Po konci platnosti jakéhokoliv z tarifů Trial (zkušební), Premium a Enterprise, vás automaticky přepneme do verze Free.

  • Jakým způsobem za tarif zaplatím?
  • Za tarify můžete platit měsíčně nebo ročně, záleží čistě na vaší preferenci. V momentě vytvoření objednávky vám na uvedenou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s platebními údaji.

  • Jsem účetní. Platí pro mě stejná pravidla jako pro firmy?
  • Ne tak docela. Pokud má alespoň jeden z vašich klientů předplacený tarif Enterprise nebo Premium, budete i vy mít k dispozici tarif Premium. V případě, že žádného takového klienta nemáte, můžete využívat tarif Free nebo si předplatit výše uvedené tarify stejným způsobem jako firmy. Pokud se však rozhodnete pro tarif Free, je nutné mít na paměti, že jako účetní nebudete moci svým klientům nahrávat do jejich evidence žádné podklady.

  • Mám pár faktur, vystačím si s bezplatnou verzí?
  • Pokud počet podkladů pro účetní nepřesáhne 300 položek, tak si s bezplatnou verzí vystačíte.

Evidence účetních podkladů

  • Jaká jsou omezení pro nahrávané soubory?
  • Jediné omezení, co se nahrávaných souborů týče, je v současné době jejich velikost. Jako uživatel máte možnost nahrávat jakýkoliv typ souborů v libovolném množství. Nicméně, velikost jednoho nahrávaného souboru nemůže překročit 10 MB.

  • Jak můžu nahrávat dokumenty přes e-mail?
  • V případě, že nemůžete pracovat přímo s aplikací, můžete využít nahrávání dokumentů přes e-mail. E-mail s podklady pošlete na adresu uvedenou v Nastavení -> Automatický import dat. Pokud do předmětu e-mailu přidáte #štítek, přidá se následně do evidence soubor se štítkem vytvořeným z předmětu zprávy. Pro víceslovný štítek, použijte symbol # i na konci (např.: #víceslovný štítek#). Pokud předmět e-mailu obsahuje slovo “faktura“, dokument se zaeviduje do kategorie Doklady přijaté. Ostatní takto nahrané dokumenty se zaevidují do kategorie Ostatní.

  • Lze smazané soubory obnovit?
  • Ne, smazané soubory nelze obnovit.

  • Jak nahrát soubory do evidence?
  • Ať už chcete nahrát jeden či více souborů, přístup k nahrávání máte v aplikaci ze dvou míst. Prvním místem je úvodní nástěnka s možností Nahrát podklady, druhým místem je kategorie Evidence podkladů po rozkliknutí menu. Přímo v evidenci pak stačí kliknout na zelenou ikonku plus v pravém dolním rohu. Obě tyto možnosti vás dovedou do stejného okna, v němž si následně zvolíte pro jaké účetní období a jaký měsíc chcete soubor nahrát, dále pak si můžete vybrat do jaké složky se nový soubor zařadí. Pokud hodláte nahrát soubor z vašeho zařízení (ať už se jedná o telefon či PC), stačí jednoduše kliknout na tlačítko Zvolit soubory, a pak už jen vybrat požadované podklady z vašeho zařízení standardním způsobem. Jako další způsob nahrávání podkladů vám naše aplikace nabízí skenování dokumentů. Kliknutím na tlačítko Naskenovat vás aplikace přepne na kameru, a vy si můžete přímo v aplikaci pohodlně naskenovat dokument, který hodláte zaevidovat do e-Účta. Po naskenování či nahrání dokumentů stačí kliknout na tlačítko Nahrát a veškeré dokumenty se uloží do evidence. Skenování je ale možné jen z mobilního telefonu, v počítači můžete díky této funkci upravovat již existující obrázky.

  • Jak funguje seskupení složek v evidenci?
  • V Nastavení -> Evidence podkladů si můžete vybrat, jakým způsobem chcete, aby se vám zobrazovaly složky ve vaší evidenci. Pokud pro vás třídění na měsíce není důležité, vyberte si třídění jen na roky. Způsob, jakým zobrazujete složky ve vaší evidenci, neovlivní to, jak je vidí vaše účetní (a naopak).

  • Jak poznám nově nahrané soubory?
  • V případě, že váš klient (účetní) nahraje do některé ze složek evidence nové podklady, objeví se u dané složky ikonka s číslem symbolizující počet nově nahraných podkladů. Obdobně se u dané složky objeví ikonka zprávy, pokud k souboru ve složce byla připojena zpráva. Informativní ikonky se zobrazují i u nadřazených složek, můžete se tedy k nově nahranému souboru proklikat.

Faktury

  • Jaké formáty souborů aplikace podporuje?
  • Chtěli byste si dokumenty stáhnout ve formátu přímo pro váš ekonomický software? Žádný problém. Z vyfitrovaných dokumentů můžete vytvořit soubory ve formátu XML Pohoda, CSV a Excel. Takto vytvořené soubory se následně automaticky uloží do Evidence podkladů (Faktury vydané), odkud si je můžete kdykoliv stáhnout.

  • Jak nastavit číslo faktury?
  • Číslo faktury můžete při vytváření nové faktury nastavit v sekci Nastavení faktury. Toto číslo je kombinací předpony číselné řady a pořadového čísla faktury dle pořadí vytvoření faktury vzhledem k ostatním evidovaným fakturám. V případě, že pro vás není důležité podrobnější členění dle jednotlivých typů faktur, můžete jako předponu ponechat přednastavený rok. V případě, že chcete jednotlivé typy faktur od sebe vzájemně odlišit, vytvořte si více číselných řad. Každému jednotlivému typu faktury můžete přidat jinou předponu číselné řady. Číslo faktury nesmí překročit 10 znaků, což je i maximální délka variabilního symbolu (číslo faktury můžete použít jako variabilní symbol pro platbu).

  • Jaké údaje musím na faktuře povinně vyplnit?
  • K tomu, abyste fakturu v e-Účtu úspěšně vytvořili, potřebujete ve formuláři vyplnit alespoň názvy položek. Bez těchto údajů se vám nepodaří fakturu vytvořit. Doplnění dalších údajů je již na vašem uvážení.

  • Můžu si nastavit automatické párování pohybů na účtu s vytvořenými fakturami?
  • Ano, můžete. Pokud v momentě přidávání nového API (v Nastavení) ponecháte možnost automatického párování plateb s fakturami a výdaji zaškrtnutou, dojde-li ke shodě variabilního symbolu a částky pohybu s vytvořenou fakturou, platba se s fakturou automaticky spáruje.

Výdaje

  • Jakými způsoby můžu vytvářet výdaje?
  • Výdaje můžete vytvářet přímo v sekci Výdaje v menu nebo nahráním do konkrétní složky v evidenci. Pokud vytváříte výdaj přímo v kategorii Výdaje v menu, po kliknutí na symbol plus se před vámi objeví podobný formulář jako u vytváření nové faktury. Druhým způsobem je vytvoření výdaje během nahrávání dokumentu v Evidenci podkladů. K nahrávanému dokumentu doplníte do příslušných polí IČ dodavatele, částku, VS, datum splatnosti, číslo účtu a stav platby.

  • Kam se výdaje zaevidují?
  • Ať už budete vytvářet výdaje jakýmkoliv způsobem, výdaj se zaeviduje do výpisu výdajů v kategorii Výdaje a do kategorie Evidence podkladů. V případě, že vytváříte výdaj prostřednictvím vaší evidence, výdaj se v ní zaeviduje do vámi vybrané složky. V případě vytváření přes Výdaje v menu se výdaj v evidenci uloží do složky Doklady přijaté.

  • Můžu k výdajům přidávat soubory?
  • Ano, k výdaji můžete také rovnou připojit soubor z vašeho počítače (mobilního telefonu) nebo doklad naskenovat pomocí aplikace a nahrát.

  • Jaké údaje musím ve formuláři pro výdaj vyplnit?
  • Stejně jako je tomu u vytváření faktur, i ve formuláři pro vytváření výdajů musíte vyplnit alespoň názvy položek. Zbytek údajů je na vašem uvážení.

  • Můžu si nastavit automatické párování pohybů na účtu s vytvořenými výdaji?
  • Ano, můžete. Pokud v momentě přidávání nového API (v Nastavení) ponecháte možnost automatického párování plateb s fakturami a výdaji zaškrtnutou, dojde-li ke shodě variabilního symbolu a částky pohybu s vytvořeným výdajem, platba se s výdajem automaticky spáruje.

Multibanking

  • Co je Multibanking?
  • V této sekci najdete pohyby a zůstatky na účtech, pro které jste v sekci Nastavení přidali API napojení. Zůstatky můžete zobrazovat pro všechny vaše napojené účty, případně pro vybrané (kliknutím na Vybrat účet si zvolíte, u jakých účtů chcete zobrazit jejich zůstatky). V záznamech bankovních pohybů můžete také využít filtr. Ve filtru je možno filtrovat podle hledaného výrazu (zahrnuje název účtu, variabilní symbol a číslo účtu), podle dat, sumy pohybu, zda se jedná o odchozí či příchozí platbu a také podle měny. V případě, že bude nalezena shoda pohybu v sekci Multibanking s vytvořeným výdajem nebo fakturou (hledá se shoda ve variabilním symbolu a částce), přímo u daného pohybu najdete informaci o tom, s jakým dokladem byla platba spárována a rovnou se k dokladu můžete také prokliknout. V případě, že se částka pohybu na vašem bankovním účtu nebude shodovat s částkou na dokladu (variabilní symbol ale sedět bude), v detailu daného pohybu najdete informaci o této skutečnosti.

  • Jak přidám API napojení pro svou banku?
  • Napojení API můžete přidat v sekci Nastavení -> Automatický import dat. Po kliknutí na tlačítko Přidat napojení se před vámi objeví tři možnosti napojení, jaká naše služba nabízí. Vyberete si, zda chcete vytvořit napojení pro banku, platební bránu nebo službu třetích stran. V každé z těchto kategorií najdete seznam možných napojení. Pro vytvoření napojení u většiny poskytovatelů budete potřebovat alespoň jeden unikátní klíč. Jak klíče získat se dozvíte v nápovědách vztahujících se ke konkrétním napojením API.

  • Jak na import dat z PayPal?
  • Napojení na platební bránu PayPal vám umožní mít přehled o platbách přijatých například do vašeho e-shopu. Pro vytvoření napojení budete potřebovat dva klíče –  Client ID a Secret. Získáte je následujícím způsobem:

    1. Přihlaste se do PayPal a přejděte na Dashboard.
    2. Na stránce My Apps & Credentials přepněte do Live.
    3. Vytvořte aplikaci prostřednictvím Create App.
    4. V App Settings zaškrtněte možnost Transaction Search.
    5. Uložte si své API credentials – Client ID a Secret.
    6. Client ID a Secret vyplňte do požadovaných polí v nastavení automatického importu v e-Účtu.

  • Jak na import dat z GoPay?
  • Nastavení automatického importu najdete v Nastavení -> Automatický import dat. Klikněte na Přidat napojení a vyberte platební bránu GoPay. Pro napojení budete potřebovat ClientID, GoID a ClientSecret. Tyto údaje obdržíte, pokud o ně požádáte GoPay na adrese integrace@gopay.cz. Do e-mailu nezapomeňte uvést vaše evidenční číslo.

  • Jak na import z Fio banky?
  • Import dat z Fio banky slouží k nastavení automatického nahrávání výpisů z účtu vedeného u Fio banky a k sledování pohybů na účtech v sekci Multibanking. Pro napojení na sekci Multibanking vyberte Fio banka - napojení na účet. Import výpisů je možný ve dvou formátech - PDF a GPC. Chcete-li do aplikace ukládat výpisy z účtu ve formátu PDF, zvolíte z nabídky FIO PDF, preferujete-li formát GPC, vyberete možnost FIO GPC. Oba dva formáty se automaticky importují jednou za měsíc poté, co jsou vygenerovány Fio bankou (zpravidla se jedná o druhý pracovní den měsíce následující tomu, za který se výpis z účtu generuje).

    Nastavení obou typů importu je stejné. Nejprve v menu v Nastavení zvolíte Automatický import dat a kliknete na možnost Přidat import. Poté, co se vám v aplikaci otevře okno pro přidání importu, je zapotřebí zvolit požadovaný formát dokumentů z nabídky Zdroje dat. Následně vyplníte pole Název importu (text, kterým si upřesníte, co konkrétně nastavujete), a jako poslední vyplníte API key, který získáte po přihlášení do svého účtu u Fio banky v kategorii Nastavení -> API -> zvolíte účet, z něhož chcete výpisy importovat. Dále pak pod vámi vybraným účtem kliknete na tlačítko Přidat nový token a následně zvolíte Práva tokenu (postačí vám zde jen možnost Pouze sledovat účet), vyplníte vaše pojmenování tokenu (např. e-Účto výpisy) a Platnost do (pokud necháte bez data, token bude platný neomezeně). Po odeslání a autorizaci požadavku se vám v internetovém bankovnictví Fio banky vygeneruje token, který následně zkopírujete a použijete v nastavení API key v e-Účtu.

  • Jak na import dat z Banky CREDITAS?
  • Nastavení automatických importů najdete v Nastavení -> Automatický import dat. Klikněte na Přidat napojení a vyberte požadované napojení banky Banka CREDITAS. Pro nastavení automatického importu dat z Banky CREDITAS budete potřebovat dva údaje — identifikátor účtu a bezpečnostní klíč. Tyto údaje získáte ve vašem internetovém bankovnictví.

    1. Přihlašte se do internetového bankovnictví.
    2. V nastavení vyberte Banka CREDITAS API.
    3. Zvolte účet, ke kterému chcete klíč vygenerovat a klikněte na Vytvořit klíč.
    4. Vyberte oprávnění pro klíč a vhodně jej pojmenujte (upřesníte si tím, co konktrétně nastavujete). Klikněte na Pokračovat.
    5. Následně musíte požadavek autorizovat. Po úspěšné autorizaci se vratíte na detail účtu, kde najdete bezpečnostní klíč spolu s identifikátorem účtu.
    6. Identifikátor účtu a bezpečnostní klíč zkopírujte do patřičných polí během přidávání napojení v aplikaci e-Účto.

  • Jaké formáty souborů aplikace podporuje?
  • Chtěli byste si dokumenty stáhnout ve formátu přímo pro váš ekonomický software? Žádný problém. Z vyfitrovaných dokumentů můžete vytvořit soubory ve formátu CSV, Excel a ABO. Takto vytvořené soubory můžete následně stáhnout přímo do vašeho počítače nebo je uložit do Evidence podkladů (Bankovní výpisy), odkud si je můžete stáhnout kdykoliv později.

Nastavení

  • K čemu se mi může hodit automatický import dat?
  • Automatický import dat využijete, chcete-li, aby se vám do aplikace automaticky nahrávaly určité typy dokumentů třetích stran. V současné době aplikace podporuje importy z Fio banky, iDokladu, GoPay, PayPal, Banky CREDITAS, Air Bank, Raiffeisenbank, ČSOB a KB.

  • Jak na import dat z iDokladu?
  • Pro nastavení automatického importu dat z iDokladu budete potřebovat dva klíče – Client ID a Client Secret. Tyto klíče získáte po příhlášení do vašeho účtu.

    1. Přihlaste se do vašeho iDoklad účtu.
    2. Přejděte na Nastavení -> Nastavení API.
    3. Pokud jsou pole pro Client ID a Client Secret prázdná, klikněte na Generovat.
    4.  Vygenerované údaje použijte do příslušných polí při napojování API v e-Účtu.

  • Můžu si nastavit právní formu podnikání?
  • Správu těchto možností naleznete v nastavení fakturačních údajů nebo ve formuláři pro vytváření faktur v sekci Dodavatel. Po označení preferované právní formy se vám předvyplní text v textovém poli s názvem Obchodní rejstřík, který dále doplníte potřebnými údaji.

  • Jak nahraju logo a podpis?
  • V nastavení fakturačních údajů si můžete nahrát logo či podpis přímo z vašeho zařízení. Stačí kliknou na Nahrát logo (Nahrát podpis), vybrat požadovaný obrázek a potvrdit výběr. Po uložení se jak logo, tak i podpis, stanou součástí vámi vytvořených faktur.

Odborná poradna

  • Kolik dotazů můžu poslat?
  • Záleží na tom, jakou variantu dotazů zvolíte. První varianta je jednorázový dotaz, kdy si vytvoříte objednávku na jeden dotaz, dotaz napíšete, odešlete a v momentě, kdy tento dotaz uhradíte, jej začne řešit někdo z našich odborníků. V rámci jednoho dotazu máte nárok na dvě doplnění po obdržení odpovědi od našeho experta. V druhé variantě si předplatíte sérii dotazů a nemusíte se starat o úhradu jednotlivých objednávek. Vašemu dotazu se začneme věnovat nejpozději do 48hodin po jeho obdržení.

  • Kdo mi na dotaz odpoví?
  • Na dotazy odpovídají odborníci na daně a účetnictví, nemusíte mít žádné obavy.

  • Jak dlouhý dotaz můžu napsat?
  • Můžete napsat dotaz do rozsahu 900znaků.

Obecné

  • Jak zrušit účet v e-Účtu?
  • Pokud již nadále nechcete využívat služeb e-Účta, můžete svůj účet zrušit zasláním žádosti na e-mailovou adresu podpora@eucto.cz.

  • Fakturuji přes iDoklad, lze jej napojit na službu?
  • Ano. Podporujeme řadu softwarových řešení třetích stran. Mezi ně patří iDoklad.cz, Azami.cz. Další systémy postupně integrujeme, pokud vám nějaký chybí, napište nám svůj tip.

  • Kdo má k datům přístup?
  • K datům máte přístup pouze vy a vaše účetní. V základním režimu jsou data šifrována a ukládána na servery našeho poskytovatele. Ten však bez znalosti unikátního klíče data nedokáže přečíst. K datům přístup nemá ani naše vedení, ani naši vývojáři. Jedinou výjimku tvoří správce našeho serveru, který je však striktně vázán mlčenlivostí. Jsme také pojištěni do výše 20 milionů Kč v případě vzniklé škody.

  • V čem je rozdíl mezi ukládáním podkladů přes např. Google Drive a e-Účto?
  • Zásadní rozdíl je v tom, že data pouze neukládáme, ale i systematicky evidujeme. Obě strany (účetní a firma) jsou průběžně upozorněni na plnění povinností a termínů. Umíme data i shromažďovat formou API importů. Uživatelům nabízíme také mobilní aplikaci e-Účto pro rychlé skenerování podkladů. Jsme řádně pojištěni pro případ vzniklé škody. Službu provozujeme souběžně s činností účetních poradců, vedení účetnictví, vedení daňové evidence, která je ze zákona podmíněna odbornou způsobilostí.