Papírové předávání účetních podkladů má pouze nevýhody, myslí si jednatelka účetní firmy Veronika Hajn

Vede účetní firmu Podtrženo sečteno, s.r.o. a má tedy s předáváním účetních materiálů bohaté zkušenosti. Preferovala by digitalizaci, ovšem většina klientů je zvyklá na starý, dobrý, osvědčený papír. "Předávání papírových dokumentů nemá žádné výhody, jsem přesvědčená, že digitalizace dřív nebo později určitě nastane," myslí si jednatelka a účetní Veronika Hajn. Jaké jsou její další názory a proč jí vyhovuje platforma e-Účto?

Řídíte účetní firmu, a tak se vás zeptáme na vaši zkušenost s klienty. Je více těch, kteří zůstávají věrní papírové podobě vedení účetnictví, anebo už začíná být vidět trend digitalizace? 

Aktuálně je to pořád tak, že převažují spíše ti „papíroví“ klienti. Postupně ale stále více klientů přechází na podklady v elektronické podobě.

Proč si myslíte, že jsou stále ve větší míře zastoupeni podnikatelé, kteří upřednostňují pouze papírovou formu podkladů?

K tomuto je může vést řada důvodů, dle mého názoru je to zkrátka proto, že jsou na ten papírový systém zvyklí. Navíc skenování dokumentů také přináší nějakou tu práci navíc. Elektronické evidování a posílání dokumentů by vedlo k větší přehlednosti a ušetřilo by i čas, který se musí vynaložit na osobní předávání.

Myslíte si, že se situace ve vašem oboru nějak změní, když se celá naše země ocitla v karanténě?

Podle mě nebude změna tak markantní jako jinde. Situace není zatím tak vážná, aby nebylo možné dokumenty předávat v papírové formě, a většina klientů svůj přístup zatím nezměnila.

A jak to vnímáte vy? Byla byste raději, kdyby bylo možné podklady pro účetnictví předávat elektronicky bez osobního kontaktu?

Já bych se rozhodně přikláněla k elektronické formě předávání dokumentů. A to právě kvůli té přehlednosti a úspoře času. Často dochází k tomu, že klienti potřebují s předáním podkladů ještě diskutovat různé možnosti a eventuality, a to vyžaduje konzultaci buď se mnou, nebo s některým z kolegů. Pokud by posílali podklady elektronicky, bylo by možné vše probrat po telefonu a nebylo by nutné domlouvat termín osobní schůzky.

Nemáte třeba strach, že eliminace osobního kontaktu naruší vztah s klientem?

Strach z narušení vztahu s klientem nemám, v této moderní době se většina věcí řeší elektronicky a je velké množství technologií, které jsou tento osobní kontakt schopny zastoupit. Předávání podkladů elektronicky ještě přece neznamená, že s klienty úplně zruším osobní schůzky.

Jaké jsou podle vás výhody a nevýhody předávání účetních dokumentů ve fyzické formě?


Z mého pohledu nejsou v papírové formě žádné výhody. Předání obvykle probíhá na osobní schůzce, ke které se musí domlovat termín. Pokud by byly podklady posílány elektronicky, toto by nebylo nutné. Podle mě beztak k digitalizaci dříve nebo později dojde, a já se přikláním k tomu dříve.

A když to zkusíme srovnat s elektronickou formou, jaké řešení se často volí? Jsou to e-maily? Nebo nějaká datová úložiště jako třeba Google Drive?

Pokud se jedná o elektronickou formu, rozhoduje množství dokumentů. V menším množství e-mail, ve větším datová uložiště.

Proč jste se rozhodla pro službu e-Účto?

Když jste mě poprvé oslovili, prostudovala jsem si dokumenty o vaší firmě a nabídka se mi zdála zajímavá. Tak jsem jí využila.

Pociťujete již nyní nějaké změny při využívání platformy?

To ano. Platforma e-Účto mi již nyní napomohla k oslovení většího množství klientů.

Jaké funkce nejvíce oceňujete?

Zatím mi vyhovuje nejvíce přehlednost ukládaných dokumentů.

Co budoucí funkce? Je v plánu něco, na co se vyloženě těšíte? Případně jaké funkce byste v platformě ráda viděla?

Určitě by mi pomohl import dokumentů přímo do účetního programu.

Určitě bude naše čtenáře zajímat i cena platformy. Ta je sjednávána smluvně. Vyhovuje vám cenový model, nebo byste raději uvítala jinou formu zpoplatnění?

Cenový model tak, jak je nastavený, mi zcela vyhovuje.

 

Děkujeme za rozhovor.

redakce e-Účto

 

Zpět