Z éteru

Rozhovor s jednatelkou účetní firmy podtrženo sečteno s.r.o.

Řídíte účetní firmu, jaký máte pocit z klientů. Převažují více ti „papíroví“ a nebo se u Vás objevují i případy, kdy klient upřednostňuje elektronickou komunikaci a předávání podkladů.

Aktuálně převažují spíše „papíroví“ klienti, i když postupně klienti přecházejí na podklady v elektronické podobě.

Proč si myslíte, že je někteří podnikatelé upřednostňují „papírovou“ formu?

K tomuto může vést podnikatele řada důvodů, dle mého je to především z důvodu, že jsou zvyklí na „papírový“ systém a v některých případech může skenování dokumentů přinášet práci navíc. Naproti tomu by elektronické evidování a posílání dokumentů vedlo k větší přehlednosti a ušetřilo by i čas, který se musí vynaložit na osobní předávání.

Myslíte si, že se to současnou situací, kdy se celá naše země ocitla v karanténě změní?

Myslím si, že v tomto odvětví nebude změna tak markantní, jako jinde. Situace není zatím tak vážná, aby nebylo možné dokumenty předávat v papírové formě a většina klientů svůj přístup zatím nezměnila.

A jak to vnímáte Vy. Byla byste raději, kdyby bylo možné podklady pro účetnictví předávat elektronicky bez osobního kontaktu?

Já bych se rozhodně přikláněla k elektronické formě předávání dokumentů. A to zejména z důvodů, které už výše uvádím, což je především přehlednost a časové hledisko. Často dochází k tomu, že klienti potřebují s předáním pokladů ještě diskutovat různé možnosti a eventuality, a to vyžaduje konzultaci semnou nebo některým z kolegů. Pokud by posílali podklady elektronicky, bylo by možné to vše uskutečnit po telefonu a nebylo by nutné domlouvat termín osobní schůzky.

Nemáte třeba strach, že eliminace osobního kontaktu naruší vztah s klientem?

Strach z narušení vztahu s klientem nemám, v této moderní době se většina podkladů řeší elektronicky a je velké množství technologií, které jsou tento osobní kontakt schopny zastoupit. Předávání podkladů elektronicky neznamená, že s klienty úplně zruším osobní schůzky.

Můžete mi zkusit popsat jak probíhá takové „papírové“ předání podkladů? Jaké jsou jeho nevýhody ale i výhody?

Papírové předání obvykle probíhá na osobní schůzce, jak už výše uvádím, tak za hlavní nevýhodu považuji nutnost domlouvání termínů této schůzky. Pokud by byly podklady posílány elektronicky, toto by nebylo nutné. Z mého pohledu nejsou v „papírové“ formě žádné výhody a myslím si, že k této „digitalizaci“ stejně dříve nebo později dojde, takže se přikláním k tomu dříve.

A když to zkusíme srovnat s elektronickou formou, jaké řešení se často volí? Jsou to e-maily? Nebo nějaká datová úložiště jako třeba Google Drive?

Pokud se jedná o elektronickou formu, rozhoduje množství dokumentů. V menším množství e-mail, ve větším datová uložiště.

Rozhodla jste se navázat spolupráci s námi v rámci platformy e-Účto, proč jste se k tomu rozhodla?

Na základě oslovení z vaší strany jsem si prostudovala dokumenty o vaší firmě a nabídka se mi zdála zajímavá.

Pociťujete již nějaké změny při využívání platformy?

Tato platforma pomohla k oslovení většího množství klientů.

Jsou nějaké současné funkce které oceňujete?

Zatím mi vyhovuje nejvíce přehlednost ukládaných dokumentů.

Co budoucí funkce, je vyloženě něco na co se těšíte, případně jaké funkce byste v platformě ráda viděla?

Určitě by mi pomohl import dokumentů přímo do účetního programu.

Určitě bude naše čtenáře zajímat i cena platformy. Ta je sjednávána smluvně. Vyhovuje Vám cenový model nebo byste raději uvítala jinou formu zpoplatnění?

Cenový model vyhovuje.

 

Děkujeme za rozhovor.

redakce e-Účto

 

Zpět